Vi fortjener en valgkamp med et minimum af spænding, og hvis vi skal have det, skal blå blok snart til at opføre sig som nogen, der kan danne en regering, skriver Noa Redington i denne klumme.

Jeg kan ikke passivt se på så omfattende politisk selvskade

Animation: Mads D'Alterio Djervig
Lyt til artiklen

Hvem der bare kunne sige: »Nu er jeg jo fra Jylland«. Denne magiske sætning, der kortslutter det periodiske system. Denne tørre konstatering af at være mere beskeden, direkte, lun, underfundig, pålidelig, sparsommelig, likvid og snusfornuftig end alle andre født uden for hovedlandet. Og selv sagt ikke-ryger. Hvem der bare var fra Jylland.

Men det er jeg ikke. Til gengæld er jeg vokset op i et bykollektiv, hvor vi lærte, at hvis nogen børn havde slik, skulle man dele med alle andre. Og i det hele taget holde med dem, der havde det sværest. Derfor er det også så hårdt at følge blå blok i valgkampen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her