Klumme afLotte Folke Kaarsholm

Redaktionschef Opinion

Får vi en midterregering igen, skylder vi hinanden at holde øje med, hvordan magten vokser sig stærkere, når den ikke har stærke udfordrere.

Ifølge Bjarne Corydon er der inde i midten af Folketinget kun ti mennesker, der leger én leg

Lyt til artiklen

Det var relativt kort tid efter forrige valg, at jeg kortvarigt fandt mig selv i et baglokale med to toppolitikere, en fra oppositionen og en fra den nye SVM-regering.

Efter en valgkamp, der havde føltes usædvanligt åben, talte vi om, hvordan denne nye midterregering mon ville forandre politik, som det føltes givet, at den ville. Ville den ændre den parlamentariske dynamik? Styrke yderfløjene eller svække dem? Skubbe på magtbalancerne?

Jeg spurgte de to, som jeg ikke vil navngive, fordi det var uden for citat, hvem de troede ville komme i regering næste gang. Til min overraskelse gættede de på det samme.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her