Få avisen leveret hver lørdag for kun 99 kr.

Klumme afStine Kærgaard Nissen

Journalist

Fra Dragør til Helgoland er søbadene blevet en ny frontlinje i debatten om kultur og tilhørsforhold. Det mærkede jeg selv forleden på Helgoland Søbadeanstalt, da en kvinde stillede mig et ubehageligt spørgsmål.

Badegæster føler sig truet af muslimer i bikinier. Heldigvis kan de snart vende tilbage til deres hvide parallelsamfund

Lyt til artiklen

I sidste uge spurgte jeg min veninde, om vi skulle tage ud i kvindeafdelingen på Helgoland Søbadeanstalt på Amager. Jeg har for nylig fået øjnene op for den rolige oase, hvor kvinder kan komme, som de er, med de kroppe de har, og bevæge sig frit rundt i mindre badetøj – helt uden at skulle ligge som sild i en tønde og være tvangsindlagt til at lytte til en gymnasiedrengs playliste som ved Københavns havnebade.

Jeg havde solgt kvindeafdelingen til min veninde på en stemning af frisind og søsterskab. Det var der dog ikke meget af den dag. Ikke lang tid efter at min veninde og jeg havde slået os ned, kom en ældre kvinde hen til os.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her