Klumme afNoa Redington

Politisk kommentator

Status er, at Macron fortsat er en enlig foie gras-gås. Der er ikke sket en fløjtende fis. Hvorfor?

Lyt til artiklen

Den gode Emmanuel Macron har meget på samvittigheden. Tag bare Søren Pinds exit fra dansk politik. For vi må forstå, at det, der for alvor fik Pind til at miste gejsten, var erkendelsen af, at han ikke orkede at blive Danmarks svar på Frankrigs præsident.

Til Berlingske sagde han i et af den slags interviews, der ellers er forbeholdt kongehuset og fætre og kusiner i Mærsk-dynastiet, at han – inspireret af Macron – sidste forår var på nippet til at springe ud med en tænketank. Den skulle bestå af professorer, højskoleforstandere og erhvervsfolk, altså jordens fineste havsalt. Målet var at udstikke en ny politisk retning for Venstre, for nationen og for Pind. Vive le Danemark! Men ak: »Jeg opdagede, efter at jeg havde snakket med en masse mennesker, som alle sagde ja, at jeg ikke havde energien til at gennemføre det«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her