Klumme afKaspar Colling Nielsen

Forfatter

Nyt fra Kaspar Colling: En falsk anklage fra en lille idiot

Lyt til artiklen

Jeg drikker morgenkaffe på en café i Pisserenden. Det passer mig godt, for den ligger mellem mit hjem i Nørre Søgade og mit kontor ved Vor Frue Kirke. Jeg sidder bare og drikker kaffe og snakker med folk, inden jeg skal hen på mit kontor, hvor jeg sidder det meste af tiden og skriver alene. Det er en fin måde for mig at starte dagen på, fordi det er hyggeligt, og fordi jeg får stillet mine sociale behov for dagen. Det er rart lige at vende verdenssituationen med nogen, inden man skal på arbejde.

Forleden morgen sad jeg på cafeen, som jeg plejede. Jeg er der altid fra kl. 8 til 8.50, så jeg er på mit kontor kl. 9. Det er vigtigt for mig at have nogle faste rutiner som forfatter, ellers begynder alting at sejle. Der er ingen, der kræver eller forventer, at jeg skal være på kontoret på et bestemt tidspunkt, men det betyder noget for mig. Det er en måde at holde disciplinen på. Da jeg var yngre, havde jeg ikke disciplin til at være forfatter, det har jeg først lært senere.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her