Klumme afMarcus Rubin

Kronikredaktør

Statsministeren er et uomtvisteligt stort politisk talent med store succeser bag sig. Det er en skam, hvis han forlader dansk politik.

Valget nærmer sig: Jeg kommer til at savne Lars Løkke, han er et rigtigt menneske, ikke robotagtig som så mange andre politikere

Lyt til artiklen

Måske har statsministeren aldrig rigtig kunne mærke det. Jeg har trods alt aldrig stemt på ham, og jeg har skrevet masser af kritiske kommentarer, ledere og artikler om hans og hans regerings politik. Og jeg er på en lang række punkter uhyre politisk uenig med ham.

Trods det har jeg en grundlæggende respekt og sympati for Lars Løkke Rasmussen og kommer til at savne ham, hvis han forlader dansk politik efter valget. Ingen kender naturligvis udfaldet af valget. Alt kan stadig ske, og det lykkedes Løkke at bringe Mette Frederiksen på glatis omkring hendes udspil om tidlig pension til nedslidte i tv-duellen sidste søndag.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her