0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Marcus Rubin: Når jeg går rundt i København, mindes jeg alle de steder, som ikke findes længere. Det er som en by fuld af spøgelser

Når man har boet i en by i årtier, bliver den næsten en del af en selv. Også alt det, som ikke længere findes.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Bo Svane
Foto: Bo Svane

Cafe Sommersko. Arkivfoto: Bo Svane

Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Klummer
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

København er min by. Det er den eneste by i Danmark, som jeg reelt kender. Jeg er kommet her hele livet, er vokset op i forstæderne, har gået i gymnasiet ved Nørreport, læst på universitetet inde i byen, boet her, arbejdet her og levet her.

Mens store dele af det øvrige Danmark er hvide pletter på mit mentale landkort, kender jeg København ind og ud. Ikke alle områder naturligvis – jeg ved ikke ret meget om hverken Amager eller Nordvest – men på brokvartererne, indre Frederiksberg og inden for voldene, kan jeg navigere fuldkommen frit og uden at tænke.

Det er i de områder, at jeg har tilbragt stort set hele mit liv, når man ser bort fra de perioder, hvor jeg har boet i udlandet.

Men som andre byer er København som bekendt ikke statisk. Den er under evig forandring og særlig de sidste par årtier har der været gang i kranerne og ændringerne.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter