Klumme afMarcus Rubin

Kronikredaktør

Når man har boet i en by i årtier, bliver den næsten en del af en selv. Også alt det, som ikke længere findes.

Marcus Rubin: Når jeg går rundt i København, mindes jeg alle de steder, som ikke findes længere. Det er som en by fuld af spøgelser

Lyt til artiklen

København er min by. Det er den eneste by i Danmark, som jeg reelt kender. Jeg er kommet her hele livet, er vokset op i forstæderne, har gået i gymnasiet ved Nørreport, læst på universitetet inde i byen, boet her, arbejdet her og levet her.

Mens store dele af det øvrige Danmark er hvide pletter på mit mentale landkort, kender jeg København ind og ud. Ikke alle områder naturligvis – jeg ved ikke ret meget om hverken Amager eller Nordvest – men på brokvartererne, indre Frederiksberg og inden for voldene, kan jeg navigere fuldkommen frit og uden at tænke.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her