Klumme afMads Zacho Teglskov

Satireredaktør

Jeg bliver dagligt overfaldet af reklamer for forbrugsvarer på abonnement. Men både virksomheder og algoritmer har fejllæst mig totalt som forbruger.

Opinionsredaktør: Jeg har ikke brug for underbukser på abonnement. Jeg har brug for at få mælkemanden tilbage

Lyt til artiklen

Når man er lukket inde i ugevis, opdager man, hvor lille behovet for at bevæge sig udenfor som moderne forbruger egentlig er.

Nemlig.com kan levere et helt supermarkedsudvalg fra spidskål til husholdningsfilm direkte til døren, og når jeg, en mand sidst i midt-30’erne med to søde børn, en sød kæreste, en del søde tænder og masser af tid til at surfe tanketomt rundt på sociale medier, bliver offer for målrettede reklamer, er budskabet altid det samme: Se lige her, næsten unge mand, nu kan du få en vare på abonnement sendt direkte til din postkasse med jævne mellemrum:

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her