Klumme afChristian Jensen

Ansvarshavende chefredaktør

Som forældre siger vi, at vi vil udvide vores børns grænser, men kan vi det uden at turde overskride vores egne? Vi vil give vores børn autoritet, men kan vi se det uden at miste vores egen? På en forblæst cykelferie med sin søn fra Hellerup til Struer blev Politikens chefredaktør bragt helt grundlæggende i tvivl om det moderne forældreskab.

Christian Jensen tog på cykelferie i strid vesten--vind: »Pludselig var min søn væk. Jeg fandt ham i sideleje i købmandens frugt--afdeling«

Lyt til artiklen

Skal jeg være helt ærlig, så blev denne sommer alt det, jeg ikke havde drømt om. For første gang havde vi besluttet at leje vores sædvanlige hus i Sydfrankrig i ikke én, men to uger. Nu skulle vi helt ned i gear, hele familien.

Jeg kom helt ned i gear. Bare hverken i Sydfrankrig eller i overført betydning. Jeg kom det på min cykel. Sammen med min søn, August på 10 år, har jeg tilbragt ferien et sted mellem gear 1 og gear 2 på strækningen mellem Hellerup og Struer. Vi har været på cykelferie før, men i år var uden sidestykke. Både fysisk og mentalt.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her