Klumme afMette Mølbak

Madredaktør

De elendige arbejdsforhold hos Nemlig.com.-chaufførerne kom som et chok for mange. Men det er kun toppen af et fødevaresystem, hvor vi langtfra betaler det, vores mad burde koste.

Mette Mølbak: Det er ikke omkostningsfrit, at vi alle vil leve som den romerske elite

Lyt til artiklen

Jeg husker stadig den totale optur, første gang jeg bestilte varer på Nemlig.com for 10 år siden. Jeg var højgravid, min mand var bortrejst, og jeg sad alene med min treårige datter på 5. sal. Det virkede mirakuløst, at jeg kunne få andre til at slæbe mel, mælk og bananer til min hoveddør og tilmed tage mine tomme pantflasker med retur.

Dengang kostede det 49 kroner at få leveret, og varerne skulle bestilles flere dage i forvejen. I dag kan jeg få leveret for ned til 9 kroner, og varerne kan stå min dørmåtte i løbet af mindre end 24 timer.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her