Klumme afPhilip Flores

Nyhedschef

Skolen i USA kæmper med mange af de samme problemer, som vi har i Danmark, og har sine skyggesider, men Politikens nye USA-korrespondent – og hans tre børn – har ladet sig rive med af den amerikanske entusiasme og ærgerrighed. Efter lidt tilvænning.

Politikens USA-korrespondent: Vi sad med røde øjne og knoklede på med lektierne og tænkte: Det her holder vi ikke til

Lyt til artiklen

Vi syntes faktisk, vi havde et ret godt næsten-førstehåndskendskab til det amerikanske skoleliv. Mine kone og jeg havde immervæk fulgt tæt med i 1980’er-hit-tv-serien ’Degrassi Junior High’ (som så udspillede sig i Canada, går det op for mig nu, men anyway) ligesom vi i 1990’erne nærmest levede og døde med Kelly og Dylan i ’Beverly Hills 90210’. Kort før afrejse havde vi desuden pløjet os gennem det mere opdaterede og fremragende high school-drama ’Friday Night Lights’.

Således var vi klar, og vores børn var forberedt, da vi flyttede til en forstad uden for San Diego for to måneder siden. Klar til lockers på gangene, klar til af aflægge pledge of allegiance om morgenen, klar til fredage med football og cheerleaders, klar til at tiltale lærerne mr. og mrs.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her