Klumme afPer Lykke

Debatredaktør og korrekturchef

Computeriseringen er en gave, når skidtet virker.

Per Lykke: Når først computerne har overtaget en funktion, er det menneskelige helt forsvundet

Lyt til artiklen

En aften i juleferien, som jeg spenderede i Smilets By, havde jeg et ærinde i Midtbyen. Jeg havde taget bilen, fundet en parkeringsplads og skulle til at registrere min parkering i en af de kendte parkeringsapps, men det lod sig ikke gøre. Appen oplyste nemlig, at jeg allerede var i gang med at parkere.

Det forstod jeg ikke en brik af. Men da jeg kiggede ordentligt efter, blev jeg mindst lige så overrasket som drengen, der i sangen har set julemanden kysse mor. Jeg var, fremgik det, vitterlig i gang med at parkere andetsteds i Aarhus, og det havde jeg i øvrigt været i 5 uger, 5 dage, 2 timer og 16 minutter! Hvad mon det kunne beløbe sig til? Og som om det ikke var nok: Jeg kunne ikke afslutte parkeringen. Funktionen fandtes simpelthen ikke.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her