Klumme afSilja Thøgersen

Journalist

Jeg har intet problem med, at mit køn spiller sammen med det utal af andre faktorer, der afgør en ansættelse. Det gør det nemlig uanset kvoteregler.

Mig må I gerne hyre, fordi jeg er kvinde

Lyt til artiklen

Da jeg blev fastansat her på avisen, er jeg egentlig ikke i tvivl om, at mit køn også var en del af overvejelsen. Ligesom min alder, min uddannelse, mit talent, mit kendskab til redaktionen og min personlighed i øvrigt. Det hele afmålt mod, hvem mine kollegaer ellers var, og hvad de kunne og ikke kunne.

Det har jeg det helt fint med. Nej, ikke en gang fint: Det er jeg glad for. Jeg sætter pris på at arbejde et sted, hvor man forsøger at sammensætte en forskelligartet medarbejdergruppe. Hvor man tror på, at der skal forskellige livserfaringer og baggrunde til at få de bedste ideer. Det får mig ikke til at tvivle på hverken min faglighed eller ret til at være her.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her