Klumme afAnne Kirstine Cramon

kommunikationsrådgiver og skribent

Vi kan sagtens lave kvoter for bestyrelser, men så længe du skal måles og vejes på alle mulige andre parametre end din faglige formåen, kommer vi nok til at spejde langt efter kvinder i topstillinger.

Anne Kirstine Cramon: Sagens alvor begyndte at gå op for mig, da jeg fik et job som presse- og kommunikationschef i Liberal Alliance

Lyt til artiklen

Jeg stoppede for nylig som klummeskribent på Berlingske, fordi den feedback, jeg mødte, var så voldsom i mængde og perfid i tonen, at jeg til sidst bare ikke orkede mere. Jeg har derfor overvejet, om jeg bare skulle benytte nærværende klumme til at causere lidt om et par ting, som ingen kan blive stødt over. Måske noget om, hvor fedt der er på Louisiana, eller at babyer er søde, og at regnbuer er flotte, og at Putin er et røvhul.

Men jeg vil faktisk hellere bruge spaltepladsen på noget, som jeg synes er rigtig vigtigt, uagtet at jeg nok får røven på komedie. For der er – og det må jeg erkende – en kæmpe forskel på, hvordan mænd og kvinder bliver straffet for at mene, gøre, synes og agere på nøjagtig samme måde.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her