Klumme afAmalie Kestler

Chefredaktør

Kan vi ikke snart sige farvel til såkaldte talentshows i tv? Hyperfokuseringen på talent de seneste par årtier har ikke bragt særlig meget godt med sig.

Amalie Kestler: Hvordan har DU det nu, hvor DIN tarte tartin er mislykket? Hvordan har DU det med, at DU ikke nåede liveshows i X Factor?

Lyt til artiklen

Vi ved efterhånden, at vejen til et lykkeligere børne- og ungdomsliv i den moderne verden i høj grad handler om at undgå at blive inficeret af yderst farlige tankebaciller, der kan få hjernen til at rotere omkring spørgsmål som: Hvordan ser jeg ud? Værre eller bedre? Hvordan klarer jeg mig i forhold til min sidemand? Er jeg en succes eller fiasko? En vinder eller en taber ...?

Det gælder børn som voksne, at vi alle kan trække vejret mere frit, når optagetheden af, hvordan vi selv tager os ud i sammenligning med andre, fortager sig. Så er det muligt at lege – og leve – mere frit.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her