Mon ikke juletræet med tiden vinder indpas - også i muslimske stuer?

STRIDENSTRÆ. Skal det være normmannsgran eller rød gran? levende lys eller elektriske? og hvad med pynten? Der er mange meninger om et juletræ i denne tid.
STRIDENSTRÆ. Skal det være normmannsgran eller rød gran? levende lys eller elektriske? og hvad med pynten? Der er mange meninger om et juletræ i denne tid.
Lyt til artiklen

Julen kom tidligt i år.

Striden om juletræet gjorde i hvert fald, spørg bare i Kokkedal. Normalt indfinder balladen sig først i december, hvor der næsten ikke er grænser for, hvor forskelligt man kan se på træet. LÆS MEREJuletræsballade: Konfliktramt boligforening skal have ny bestyrelse Nogle mener, at man skal købe det allerede først på måneden og have det stående ude på terrassen eller i haven, indtil det bliver lukket ind i varmen den 24. Eller 23. Nogle synes, man skal have to træer, et ude og et inde. Nogle vil have levende lys på træet i stuen, andre mener, det er livsfarligt. Og de forskellige holdninger til pynt, stjerner, fødder, godter ... jeg må have en juletræscomputer, hvis jeg skal opregne alle de mulige modsætninger, jeg naturligvis selv som frisindet menneske er hævet over.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her