0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Ny chefredaktør: Vi vil kæmpe for frisind

Jeg går ind for åbenhed. I enhver henseende. Åbenhed som forudsætning for demokratisk deltagelse. Åbenhed i ånd og tanke som forudsætning for den fortløbende samtale, vi på Politiken ønsker med læserne.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Kilde: Politiken / Johannes Skov Andersen og Jakob Nielsen

christian_jensen
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
christian_jensen
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg har i dag første arbejdsdag som ansvarshavende chefredaktør på Politiken. Mit navn er Christian Jensen, jeg er 44 år, og indtil for nylig var jeg chefredaktør på modstandsbevægelsens avis Information. Nu glæder jeg mig til at føre an på det, Viggo Hørup, Politikens ene grundlægger, i 1884 kaldte »Organet for den højeste Oplysning i det danske Folk«.

Det er vidtløftige og slidstærke ord, som vi fremdeles forsøger at leve op til. Også selv om vi da indimellem må indrømme, at vi er glade for den kendsgerning, at der kommer en ny avis i morgen og en ny opdatering af politiken.dk om et øjeblik. Sådan er det.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere