Marianne Stockmarrhar delt denne artikel med dig. Som abonnent kan du frit dele artikler med familie og venner - det kræver kun, at de logger ind eller opretter en profil.

Marianne Stockmarrhar delt denne artikel med dig. Som abonnent kan du frit dele artikler med familie og venner - det kræver kun, at de logger ind eller opretter en profil.

Tirsdagens to EU-domme mod techgiganterne Apple og Google er skelsættende. EU-kommissær Margrethe Vestager har flyttet en vigtig grænse, skriver Michael Jarlner i denne internationale kommentar.

Vestager havde forberedt sig på et nederlag, men sejren fik hende til at græde

Margrethe Vestager har flyttet en hegnspæl for, hvad en EU-konkurrencekommissær tør blande sig i. Foto: Olivier Hoslet/Ritzau Scanpix
Margrethe Vestager har flyttet en hegnspæl for, hvad en EU-konkurrencekommissær tør blande sig i. Foto: Olivier Hoslet/Ritzau Scanpix
Lyt til artiklen

Margrethe Vestager var udmærket klar over, at tirsdagens to EU-domme kunne definere hendes eftermæle. For som hun sagde på et pressemøde i Bruxelles efter at have vundet to skelsættende juridiske sejre over to af USA’s – og verdens – største techgiganter, Apple og Google:

»Jeg havde forberedt mig på at tabe, men det var sejren, der fik mig til at græde«.

Marianne Stockmarrhar delt denne artikel med dig. Log ind eller opret en profil, for at læse den.

Opret profilHar du allerede en profil?Log ind her

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her