Fødselsdagstilbud: Prøv Politiken resten af året for 142 kr.

Om at løbe 21 kilometer på 75 minutter

Klar. Søndag gælder det et af årets største løb i Danmark. Copenhagen Half. 21,1 km. Startnummeret er 980.
Klar. Søndag gælder det et af årets største løb i Danmark. Copenhagen Half. 21,1 km. Startnummeret er 980.

En sen aften ringer telefonen, for der løber mennesker rundt på motorveje i Danmark, og jeg kan ikke tænke andet end den her sætning: Jeg løber.

Jeg løber efter en tid. Jeg løber for tiden. Måske for eftertiden. Måske ikke altid. Men jeg må løbe. Hver dag helst. Ellers løber det afsted med mig og efterlader mig plantet. Bundet til grunden med rødder. Jeg løber måske fra tiden, men Herregud, det er vel ikke så underligt. Men tidligere i dag løb jeg hverken fra livet, tiden eller andre mennesker. Jeg løb blot for at mærke det. Det.

142 kr. for resten af året

Politiken fylder 142 år, og derfor kan du læse og lytte med resten af året for kun 142 kr. Er der en bedre måde at fejre os selv på? Nej, det synes vi heller ikke.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 48095752
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her