Nyhed! Politiken Lyd i 6 mdr. for kun 99 kr.

Det åndelige forfald på læreanstalterne

Lyt til artiklen

I kølvandet på at jeg har deltaget i mit tredje introduktionsprogram som studerende, bliver jeg til stadighed overrasket over det manglende indhold og de manglende manerer på de sociale arrangementer på de højere læreanstalter her i landet. Kulturen er præget af en komplet mangel på konduite og åndeligt niveau. Jeg har flere gange spurgt mig selv om jeg var blevet optaget på en højere læreanstalt (CBS) eller en håndværksuddannelse i Randers. Er det virkelig sådan at akademikere in spe ønsker at præsentere sig selv? Lad mig forklare.

Der bliver drukket mange genstande, endda rigtig mange genstande, når danske studerende skal introduceres til hinanden på videregående studier. Og fred være med det. Men hvorfor skal man som ny studerende indlægges til et sammensurium af dårlig smag, overdreven grinagtiggørelse og en perlerække af tåbeligheder?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her