Kronik afEmil From

Emil From er psykologistuderende og frivillig i Tænketanken U-turn og ildsjæl i Roskilde Festival

Jeg tog opioider fra morgen til aften i lang tid. Det kan være ekstremt svært at komme ud af misbruget. Her er, hvordan det lykkedes mig – og hvordan regeringen kan fremme kampen mod opioider.

Tidligere stofmisbruger: Sådan kom jeg ud af mit misbrug af opioider

Lyt til artiklenLæst op
12:16

Dagen starter med 50 mg kodein, svarende til 5 mg morfin, og en kop kaffe. Dette er som regel dagens laveste indtag af opiat-pillerne, men når de tages på tom mave, har de ekstra effekt, og så har jeg nogle ekstra piller til resten af dagen.

Jeg mærker effekten allerede inden for et kvarters tid, og hvis jeg er heldig, kan jeg holde rusen kørende gennem hele morgenforelæsningen. På dette tidspunkt i mit liv føles det stort set umuligt for mig at dukke op på campus uden enten at have kodein eller kodimagnyl i maven eller i det mindste en blisterpakke i jakkelommen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her