Kronik afDavid Trads

David Trads er journalist og forfatter.

I en tid, hvor Trump ikke har leveret på sit vigtigste valgløfte om lavere priser, vender stadig flere ham ryggen. Især hans Maga-base – dem, der religiøst plejede at elske ham – er begyndt at sive. Trumps berømte evne til at styre en fortælling er åbenlyst svækket.

Donald Trumps magt er for hastigt nedadgående

Lyt til artiklen

Jeg er lige kommet hjem fra en tre uger lang rejse i Amerika – og jeg har verdens bedste julegave med hjem: Den æra, hvor Donald Trumps freakshow styrede os alle sammen, er tæt på at være slut – og det går stærkt, rigtigt stærkt.

Ærligt talt havde jeg frygtet min første rejse til Amerika, siden Trump blev genindsat. Jeg var bange for ikke at blive lukket ind, og jeg var forberedt på at komme i endnu dårligere humør. Det modsatte skete. Det land, jeg mødte, havde sænket skuldrene.

De to hovedpointer, jeg tager med mig efter utallige møder med demokrater og republikanere, folkevalgte, akademikere, eksperter og mr. og mrs. America i metropoler og ude på landet er simple:

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her