Kronik afMikael Busch

Lektor og forfatter

Dette er historien om en mand i reparationsalderen, der lider af lægeskræk i svær grad. Giv min personlige beretning en chance. Måske kan du, kære læser, spejle dig lidt i den.

Der findes almindelig lægeskræk og lægeskræk for viderekomne. Jeg lider af sidstnævnte i alvorlig grad

Lyt til artiklen

Jeg går helst ikke til læge. Sådan har mange mænd det efter sigende. Men jeg er nok et af de mere ekstreme tilfælde. Jeg har et robust helbred. Jeg dyrker motion i moderat omfang. Jeg spiser nok for fedt, men langtfra usundt. Og jeg har stort set ikke haft behov for lægehjælp. Indtil for et par år siden.

Jeg fik en uforklarlig hovedpine, som ikke ville gå væk af sig selv. Den kunne ikke ’løbes væk’ – for nu at citere en yndet frase blandt mine barndoms fodboldtrænere. I 1970’erne kunne det meste løbes væk. Det hjalp heller ikke at høre udødelige hits fra mine ungdoms 1980’ere. Eller sublime præludier af Johann Sebastian Bach. Kun hovedpinepiller gav en kortvarig lindring. Men jeg vil helst ikke tage piller af nogen art.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her