Kronik afMorten Messerschmidt

Morten Messerschmidt er formand for Dansk Folkepartin. Han udgiver den 7. marts bogen 'Dansk Forår – fra krise til sammenhold'. Denne kronik tager udgangspunkt i bogens kapitel om dansk kultur: 'Kulturpolitik skal minde os om, hvem vi er.

Vi er mere end bare individer. Vi er en del af en nation, en fælles fortælling som danskere og vi må gøre op med woke-kulturen og identitetspolitikken. Fraværet af autoriteter, rollemodeller og dyrkelsen af skøre dogmer om, at man kan vælge frit, og at intet er for outreret til at blive erklæret normalt, har vist sig skadeligt.

Vi skal ikke skamme os over vores historie og sige undskyld

Lyt til artiklen

Det er en søndag aften i sensommeren, og Bakkens Hvile er stuvende fuld. Luften emmer af forventning i den gamle pavillon. Her er en intens stemning – selv for dette legendariske sted.

Jeg står som sædvanlig på min plads bag baren, hvor jeg har været bartender de seneste 10 år.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her