Kronik afBirthe Rønn Hornbech

Birthe Rønn Hornbech er tidligere folketingsmedlem og minister for Venstre og har været vicepolitimester og undervist på politiskolen.

Jeg kan selv med bedste vilje ikke være enig i statsrevisorernes opfattelse af politiet. Og med læsning af Rigsrevisionens beretninger er min skepsis ikke blevet mindre.

Jeg har arbejdet 37 år som jurist i politiet og anklagemyndigheden. Rigsrevision og Statsrevisorernes kritik rammer helt skævt

Lyt til artiklen

Der var tilsyneladende ingen tvivl, da seks statsrevisorer forleden holdt pressemøde om Rigsrevisionens kritiske beretninger om politiet: Politiet både lyver og slutter alt for mange sager uden tilstrækkelig efterforskning. Statsrevisorernes personlige forargelse var lige så larmende som den larmende mangel på dokumentation med konkrete sager som eksempler på politiets svigt.

Jeg har arbejdet 37 år som jurist i politiet og anklagemyndigheden.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her