Kronik afØjvind Lidegaard

Professor og overlæge på afdeling for Gynækologi, Fertilitet og Fødsler på Rigshospitalet og Københavns Universitet

Omkring 7.500 danske kvinder oplever hvert år, at deres graviditet går til grunde. Jeg har gennem de seneste 47 år stået over for ca. 30.000 af disse kvinder. Dette er, hvad de skal vide - især at der er stor chance for, at deres næste graviditet går godt.

Professor: Det er bemærkelsesværdigt, så meget det løfter stemningen blot at informere om disse to simple kendsgerninger

Lyt til artiklen

Min graviditet er gået til grunde. Hvad nu? Den situation står omkring 7.500 kvinder i hvert år over for rundt på de gynækologiske afdelinger i Danmark. Det er ikke en hyppig tilstand i forhold til, at der årligt etableres omkring 85.000 nye graviditeter. Så nogen folkesygdom er der ikke tale om.

Jeg har gennem de seneste 47 år på skiftende afdelinger stået over for ca. 30.000 af disse kvinder eller par. Og det er rigtigt, at kvinderne ofte spørger, hvad de nu skal stille op.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her