Det er den tid på året. HONK! HONK! Snart kan vi høre lastbilernes tuden i gaderne og unge pigers og drenges hyl og glædessang i gurglende sprøjtende ølbong. Den årlige studenterkørsel i Indre København og resten af Danmark.
Vi hylder fortsat studenterne med folkelig opbakning, som var de hjemvendte soldater fra Fronten. »Nu kommer de!«, siger vi forventningsfuldt til vores børn, og vi hænger ud ad vinduerne, mens vi med håb i stemmen siger: »Det kan være, det bliver dig om 10 år«, og den 8-årige gør store øjne, for det ser da vildt sjovt ud at køre i lastbil med sine venner og bælle øl fra en kæmpetragt, råbe og fløjte sindssygt højt i en dommerfløjte og vælte videre mod festerne ud i sommernatten.




























