Kronik af<p>Ulla Holm</p>

Lad mig spise min burger i fred, Dan!

Lyt til artiklen

I DANMARK er det faldet mange for brystet, at Enhedslisten stadig ikke har fjernet ordet ' revolution' fra partiprogrammet - også selvom partiet i dag forsikrer om, at revolutionen skal foregå fredeligt. Imidlertid er Enhedslisten blevet overhalet indenom af Dan Jørgensen, som har startet en revolution. Ganske vist ikke en, der skal vælte bourgeoisiet af pinden, men derimod en, der skal føre til en total omkalfatring af danskernes spisevaner.

Lad mig starte med at understrege, at jeg intet personligt har imod Dan Jørgensen. Jeg synes, det er dejligt, at Danmark har fået sin egen udgave af ' Kim Jung-un ser på ting' med ugentlige billeder i medierne af Dan Jørgensen, der sætter tænderne i rå radise, Dan Jørgensen, der bider i friskhøstet gulerod med top, og Dan Jørgensen, der krammer smågrise, som var de hans egne børn.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her