0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Folkeskolen svigter historiefaget

Ny undersøgelse viser, at historie og andre kulturfag er de lavest prioriterede fag, når der skal fordeles lærere i folkeskolen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Foto. Martin Lehmann

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

»Historie er jo sådan lidt et underligt fag, når man tænker over det. Vi skal høre om, hvad der skete i gamle dage, som egentlig ikke har noget med os at gøre, men så alligevel har det noget med os at gøre, så jeg ved ikke helt, hvad man lærer af det sådan 100 procent?«.

Sådan svarer en 8.-klasse-elev på spørgsmålet om, hvad historiefaget egentlig handler om, og det er et svar, der er meget typisk for vores holdning til historie både som fag og som fænomen.

Historie er nemlig et skolefag, der for en overfladisk betragtning synes ganske ligetil at definere, men som bliver meget vanskeligere at beskrive, så snart man begynder at tænke nærmere efter. Egentlig burde det jo være den letteste sag af verden.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts