0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Må jeg ikke få lov at glæde mig?

Jeg er gravid - og det er en rigtig dårlig idé, hvis jeg skal tro mine jævnaldrende med børn.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
GALBIATI SARA (arkiv)
Foto: GALBIATI SARA (arkiv)

Lyspunkt. Det er hårdt at blive forælder. Især for første gang. Men dagens kronik vil have mere fokus på lyspunkterne.

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Om tre måneder bliver mit liv helt forfærdeligt.

Ensomt, forjaget og hårdt, hårdt, hårdt. For hvis alt går efter planen, er det der, jeg nedkommer med mit første barn. Og hvis jeg skal gå ud fra flertallet af de meldinger, jeg får fra forældre i min egen generation, så har jeg og min mand skudt os selv alvorligt i foden, da vi valgte at sætte den proces i gang.

Fra den dag vi valgte at fortælle nyheden om min graviditet, er vi, og især jeg, der jo bærer rundt på det synlige bevis, blevet bombarderet med advarsler og horrorhistorier om livet med børn. »Det er jo sindssygt hårdt«, er standardoverskriften, når andre unge forældre, som regel uopfordret, går i gang med at dele deres egne erfaringer med os. En anden indledning er »Det er et helt andet liv« – og det er, forstår man, ikke en positiv ændring, men en anledning til trist resignation.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu