0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Jeg vil ikke forsørges - jeg vil arbejde

Hvorfor tvinges en arbejdsdygtig og uddannet 30-årig på førtidspension, bare fordi hun er handikappet? Sådan er reglerne.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Per Marquard Otzen
Foto: Per Marquard Otzen

Integration. »Der er så meget snak om integration af indvandrere, og på en måde er jeg som handikappet også indvandrer. Og jeg ønsker at blive fuldt integreret i samfundet«, skriver dagens kronikør.

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg er 30 år, arbejdsløs og handikappet – ja, jeg er faktisk både døv og har briller.

Udsigterne til arbejde er for mit vedkommende en kende dystre. Ikke bare er der kamp om jobbene for tiden. Firkantede og ufleksible regler og systemer gør det aldeles svært for mig at komme ind på arbejdsmarkedet. Er handikap og arbejdsløshed virkelig lig med førtidspension?

Tilbage i december kom VK-regeringen med et udspil til en ny reform af førtidspension og fleksjob. En reform, der med beskæftigelsesministerens egne ord skal hjælpe unge mennesker ud af offentlig forsørgelse og ind på arbejdsmarkedet.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce