Ifølge Danmarks Statistik køber mere end 70 procent af alle danskere varer på internettet. 2016 var et rekordår for internethandel med en vækst på 17 procent fra 95 til 111 mia. kr., viser Dansk Erhvervs seneste E-Barometer-undersøgelse.
Det tal forventes at stige markant over de kommende år. På grund af internethandlens stadig større andel af den samlede handel er det blevet en afgørende konkurrenceparameter for virksomhederne hele tiden at finde på nye metoder til at forbedre kundens købsoplevelse.
Det har blandt andet ført til et større omfang af forbrugerundersøgelser for at tage stik af kundernes oplevelser, når de handler på nettet. Det gælder alt fra kundens tilfredshed med købsprocessen, produktvalgmuligheder og online service.
Informationen fra disse kundeevalueringer kan give virksomheder et godt indblik i, hvor der skal laves ændringer for a forbedre kundeoplevelsen. Noget tyder dog på, at der i kampen om kunderne er kommet en ny spiller på banen, nemlig kunstig intelligens.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.
Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.
Prøv Politiken nuEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her
Skriv kommentar