Få de vigtigste historier direkte i din indbakkeLæs mere

Borgerkrigen i Syrien har lagt store dele af landet i ruiner. Her er det Salaheddine-kvarteret i det østlige Aleppo, der ses efter hårde kampe mellem regeringsstyrker og kurdiske militser sidste måned.
Foto: AP Photo/Hassan Ammar

Borgerkrigen i Syrien har lagt store dele af landet i ruiner. Her er det Salaheddine-kvarteret i det østlige Aleppo, der ses efter hårde kampe mellem regeringsstyrker og kurdiske militser sidste måned.

Kroniken

Dette er en Kronik. Kroniken er udtryk for skribentens holdning. Du kan indsende Kronik-forslag her.

Valentinsdag på syrisk: »Hvert år i februar måned mindes jeg Valentine al-Attareb. I år markerer den 6-års dagen for den blodige dag, men også det andet år uden min lillebror«

I Vesten symboliserer valentinsdag kærlighed og romantik. I kronikørens hjemby i Syrien er det betegnelsen for den dag, hvor Assad-regimets styrker raserede byen.

Kroniken
FOR ABONNENTER

I over tre år har min mor, som bor i Syrien, insisteret på, at jeg hver eneste fredag kontakter hende via Viber eller WhatsApp.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent og få fuld adgang til Politiken i en måned for bare 1 kr.

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce