0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Josefine Klougart forsvarer omdiskuteret teaterstykke: Må man som hvid kunstner ikke prøve at forstå og skildre racismens anatomi?

Vi har så meget vigtigt at kæmpe både for og imod. Den identitetspolitiske fløjs aggressive kritik af Madam Nielsen og Christian Lollikes ’White Nigger/Black Madonna’ saboterer mulighederne for at tænke sammen.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Sofie Amalie Klougart/Sort/Hvid
Foto: Sofie Amalie Klougart/Sort/Hvid
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Forleden kunne man på Teateret Sort/Hvid opleve anden akt af Madame Nielsen og Christian Lollikes teaterstykke ’White Nigger/Black Madonna’. Fortsættelsen på stykket var ikke planlagt fra begyndelsen, men efter ugers heftig beskydning og plakatnedrivninger inviterede teateret interesserede ind i sine lokaler i Kødbyen til et seminar, hvor man ville diskutere stykket. Seminaret udviklede sig til en regulær nedsabling af forfatter og skuespiller Madame Nielsen og instruktør Christian Lollike, og hermed blev det i en vis forstand en del af forestillingen - en anden akt.

I denne anden akt blev hovedrollen spillet præcist og rystende godt af gæstende ph.d. ved Københavns Universitet Michael Wilson.