0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Finn Frandsen
Foto: Finn Frandsen

Børn er at natur nysgerrige og legesyge. Det er den måde, de lærer på. Pædagoger skal tage udgangspunkt i børnenes legende måde at tilegne sig vidne og erfaringer på

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er en Kronik. Kroniken er udtryk for skribentens holdning. Du kan indsende Kronik-forslag her.


Pædagogisk front mod udviklingen: Hov, hvad skete der med børns leg? Den er altafgørende

Leg er noget, som skal tages dybt alvorligt i børnehaver og institutioner. Det er en central del af den måde, børn lærer og udvikler sig på.

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Mikkel, lige fyldt 3 år, legede med vand på børnehavens legeplads. Pædagogen havde forberedt formiddagens aktivitet med ballonfisk, med propper, med spande, rør, graveskeer, tragte og meget andet. Hun havde udvalgt seks børn og sikret sig den store balje og sørget for fred og ro. Man kunne gøre lige det med materialerne, man havde lyst til, og det gjorde børnene.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden