0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Sygeplejerske er dødtræt af pseudoarbejde: Hvad gavner det en døende person, at jeg skal spørge ind til deres sexliv?

Skrivebordssygeplejerskerne har desværre sat sig uundgåelige spor i vores daglige arbejde. Det sker i form af utallige vejledninger, instrukser og handlingsanvisninger, der ingen mening giver.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

Der går alt, alt for meget tid med at kontrollere og stille spørgsmål som ikke giver mening i det danske sundhedsvæsen.

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg er sygeplejerske. I nutidens merkantile sprogbrug producerer jeg lindring.

Jeg er glad for mit arbejde. Sygeplejefaget er en spændende blanding af naturvidenskab, relationsarbejde, administration og håndværk.

Både børn og voksne kan forstå, hvad en sygeplejerske laver. Eller – det kunne de indtil for få år siden. I dag er det svært at forklare et barn, hvad det er for vigtige opgaver, der gør, at sygeplejersker ofte har for travlt, og ofte ikke når at gøre deres arbejde forsvarligt.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce