Kronik afChristian Langelund Hansen

Christian Langelund Hansen er cand.pæd. i pædagogisk sociologi. Han er pædagogisk konsulent og læringskoordinator ved Aalborg Bibliotekerne.

Gaming kan tilføre værdi og livskvalitet til seniorlivet, og derfor bør vi alle bidrage til at motivere og inspirere ældre borgere til at tage gamingkulturen til sig.

Spiller din bedstemor også CandyCrush og World of Warcraft? Ellers prøv at lokke hende til det. For hendes egen skyld

Lyt til artiklen

Lad mig starte med en lille historie: I en skolegård står tre små drenge og praler: »Min far er sejere end din far«, siger den ene. »Min far er stærkere end din far«, siger den anden.

Herefter siger den tredje dreng: »Min gamle farmor spiller World of Warcraft!«, og med den trumf lukker han munden på de to pralende klassekammerater. Historien illustrerer, at gamle mennesker sagtens kan være gamere, og jeg tror på, at gaming kan tilføre værdi og livskvalitet til seniorlivet, og derfor bør vi alle bidrage til at motivere og inspirere ældre borgere til at tage gamingkulturen til sig.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her