Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Frederik Korfix
Foto: Frederik Korfix

Mobiltelefonerne er blevet en uundværlig del af tilværelsen for stort set alle moderne mennesker.

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er en Kronik. Kroniken er udtryk for skribentens holdning. Du kan indsende Kronik-forslag her.

Johannes Riis: I min barndom var telefonen af træ og hang på væggen. I dag ligger den i lommen og er menneskets bedste ven. Men er det en god udvikling?

Da kronikøren var ung, var telefoner noget med manuel omstilling. Så kom drejetelefonerne, og nu er selv han faldet i og har fået en mobil. Men er verden blevet bedre af det?

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Første gang jeg så en telefon, der ikke var afhængig af at være forbundet med et stik i væggen, var den dag midt i 1960’erne, da dyrlæge Iversen var kommet for at se til en syg ko hjemme på min fødegård oppe på Mors. I bagsmækken, bag i hans Volvo Amazon-stationcar, som han havde parkeret ude på gårdspladsen, stod der et sort apparat med samme mål som en middelstor kommode og med et rør på størrelse med et rugbrød med en cirka tyve centimeter lang antenne foroven.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce