At være forældre til et problembarn: »Det kan mærkes, når man træder ind i klassen, at samtalerne forældre imellem forstummer, de smiler overbærende og lidt for kækt«
Maria Baldus er lærer. Hun har skrevet bogen 'Når skolen er svær', der udkommer næste uge.
Når børn mistrives i skolen, går det også ud over forældrene. Det er ekstremt hårdt og ensomt at være forældre til klassens problembarn.
At være forældre til et problembarn:»Det kan mærkes, når man træder ind i klassen, at samtalerne forældre imellem forstummer, de smiler overbærende og lidt for kækt«
Lyt til artiklen
Henter...
Jeg tjekker aldrig intra mere, bare jeg hører min telefon sige e-mail-lyden, får jeg hjertebanken. Jeg læser dem ikke mere – beskederne, for der står altid noget dårligt om min søn. Jeg er også holdt op med at aflevere ham om morgenen, det er min mand, der gør det, for jeg kunne ikke klare flere dårlige historier fra pædagogerne
Stine, mor til August på 9 år.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.