Kronik afKatharina Sandström

Katharina Sandström er læge.

Jeg er en af dem, der ikke kunne klare ræset. Men hvorfor skal det hele også gå så vanvittig hurtigt? Hvad er det, vi skal nå?

Stressramt læge: Hvad er det mon i vores tid, som skaber en ’epidemi’ af sjæleligt udmattede og nedstemte ellers raske individer?

Lyt til artiklen

En stresssygemelding har givet mig ro til at filosofere over, hvad det mon kan være i vores tid, som skaber denne ’epidemi’ af sjæleligt udmattede og nedstemte ellers raske individer. Følgende tekst er en nysgerrig uvidenskabelig (ikke udtømmende) undersøgelse af fænomenet, uden svar, men med en masse spørgsmål.

Jeg er i 30’erne. Jeg har klaret mig godt – taget en af de længste uddannelser, som universiteterne tilbyder, fået ansættelse, stiftet familie, gjort mit bedste for at være en god samfundsborger og et forbillede for mine børn. Planlagt hverdagen, så der var tid til hele pakken med arbejde, sund livsstil og holdbare relationer.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her