0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Folkeskolens brug af tests og prøver fremmer en præstationskultur, der gør børn usikre

Folkeskolens struktur med stigende brug af tests og prøver fremmer en præstationskultur, som skaber usikre børn. Alle parter må samarbejde om at sikre en skole, hvor alle elever har det godt.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Tom Henning Bratlie
Foto: Tom Henning Bratlie

Alt for mange danske skolebørn mistrives i skolen. De føler sig pressede og perfekthedskulturen gør det kun værre. Der er behov for en bedre balance.

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

En lang række undersøgelser peger på, at danske børn og unge i stigende grad mistrives og har problemer med deres mentale helbred.

Det gælder f.eks. en stor ’skolebørnsundersøgelse’ fra Statens Institut for Folkesundhed, som blev gennemført sidste år blandt 11-, 13- og 15-årige skoleelever. Den viser bl.a., at antallet af børn, som lider af nervøsitet, er steget markant i løbet af de seneste år.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter