0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Dy Plambeck om coronakrisen: Blikket i Mette Frederiksens øjne under pressemødet gav mig fornemmelsen af, at hun havde set noget, vi andre endnu ikke havde set

Coronakrisen har med et slag forandret alt. Jeg er bange for både sygdommen, og hvad den betyder for vores frihed. Får vi nogensinde den helt tilbage?

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Henning Bagger/Ritzau Scanpix
Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix

Coronakrisen har sat gang i tankerne hos alle samtidigt med at vi fysisk ses mindre end nogensinde. Hvordan kommer livet på den anden side at krisen til at se

Kroniken

Vi kommer alle sammen til at kunne huske, hvor vi var 11. marts 2020 omkring kl. 20.30, da statsminister Mette Frederiksen holdt sit historiske pressemøde. ​

Jeg gik forbi min datters værelse, fra døråbningen kunne jeg se hende, søvnen var trukket som et rullegardin ned over hendes ansigt og krop. Hun havde sparket dynen af sig. Jeg lagde den om hende og gik ned i stuen og tændte for min bærbare computer.

Det gule breaking news-bånd kørte allerede i bunden af skærmen, selv om pressemødet næsten lige var startet: Danmark lukker ned.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden