Mette Bøgh Jensen er postdoc på Aarhus Universitet, Skagens Kunstmuseer og Den Hirschsprungske Samling.
Her i coronatiden er danskerne søgt mod landet og den rene luft på landet. Det er der en lang tradition for i forbindelse med smitsomme sygdomme – og det har også sat sit præg på kunsten.
Bybo på landet i coronakrisen:Du skal holde afstand!’, hvæsede den ældre herre til min kæreste
Lyt til artiklen
Henter...
Du skal holde afstand!’, hvæsede den ældre herre til min kæreste, der – måske – havde formastet sig lidt for tæt på, mens han handlede hos den berømte slagter Munch i Skagen. Jeg var der ikke selv, men fik det levende genfortalt, da han kom hjem.
Slagterbutikken har som alle andre butikker, der stadig har åbent, indført begrænsning på det antal kunder, som kan være i butikken samtidig. Kun en person fra hver gruppe må gå ind i butikken, resten af familien må stå udenfor. Stik imod hvordan det ellers plejer at være i ferielandet, hvor man naturligvis handler sammen hele familien.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.