Kronik afMette Bøgh Jensen

Mette Bøgh Jensen er postdoc på Aarhus Universitet, Skagens Kunstmuseer og Den Hirschsprungske Samling.

Her i coronatiden er danskerne søgt mod landet og den rene luft på landet. Det er der en lang tradition for i forbindelse med smitsomme sygdomme – og det har også sat sit præg på kunsten.

Bybo på landet i coronakrisen: Du skal holde afstand!’, hvæsede den ældre herre til min kæreste

Lyt til artiklen

Du skal holde afstand!’, hvæsede den ældre herre til min kæreste, der – måske – havde formastet sig lidt for tæt på, mens han handlede hos den berømte slagter Munch i Skagen. Jeg var der ikke selv, men fik det levende genfortalt, da han kom hjem. ​​

Slagterbutikken har som alle andre butikker, der stadig har åbent, indført begrænsning på det antal kunder, som kan være i butikken samtidig. Kun en person fra hver gruppe må gå ind i butikken, resten af familien må stå udenfor. Stik imod hvordan det ellers plejer at være i ferielandet, hvor man naturligvis handler sammen hele familien.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her