Kronik afPia Justesen Stig Langvad

Pia Justesen er forfatter og menneskerettighedsjurist. Stig Langvad er tidligere formand for Danske Handicaporganisationer.

Vi kunne lære meget af USA, når det gælder om at sikre handikappedes rettigheder og muligheder.

Livet som person med handikap i Danmark: Jeg følte mig umenneskeliggjort. Jeg var bange for, at jeg aldrig ville få en kæreste igen. Jeg begyndte at tvivle på mig selv og min seksualitet

Lyt til artiklen

Under coronakrisen har vi brug for utopier at stræbe efter. Vi har brug for at tænke fremad og forestille os en anderledes verden, når vores fælles samfund skal forandres. Og det skal det hele tiden.

Mennesker med handikap oplever ofte en form for usynlighed og ikke at blive set som individer. Som gruppe er mennesker med handikap blevet ekskluderet i en sådan grad, at mange af dem ofte føler sig usynlige og anonyme i forhold til majoritetsbefolkningen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her