0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Livet som person med handikap i Danmark: Jeg følte mig umenneskeliggjort. Jeg var bange for, at jeg aldrig ville få en kæreste igen. Jeg begyndte at tvivle på mig selv og min seksualitet

Vi kunne lære meget af USA, når det gælder om at sikre handikappedes rettigheder og muligheder.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Finn Frandsen
Foto: Finn Frandsen

Danmark er gode til at tage vare på handikappede i deres hjem. Men det kniber i det offentlige rum og i den offentlige transport. .

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Under coronakrisen har vi brug for utopier at stræbe efter. Vi har brug for at tænke fremad og forestille os en anderledes verden, når vores fælles samfund skal forandres. Og det skal det hele tiden.

Mennesker med handikap oplever ofte en form for usynlighed og ikke at blive set som individer. Som gruppe er mennesker med handikap blevet ekskluderet i en sådan grad, at mange af dem ofte føler sig usynlige og anonyme i forhold til majoritetsbefolkningen.

Marca sprang på hovedet i Lake Michigan ved Chicago. Hun brækkede nakken og blev kørestolsbruger. Hun fortalte om en oplevelse, hun havde ikke så lang tid efter ulykken.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts