Forfatter: På Lolland lærte jeg et Danmark at kende, der er så trængt, så fattigt og ulige, at jeg tror, de fleste velstillede murstensmillionærer slet ikke fatter det
Forskellene i samfundet er eskaleret i de senere år. Det er nok ikke alle murstensmillionærerne, der fatter, hvor presset og fattigt dele af landet er. Kunsten og litteraturen er en del af svaret på at komme videre.
Forfatter: På Lolland lærte jeg et Danmark at kende, der er så trængt, så fattigt og ulige, at jeg tror, de fleste velstillede murstensmillionærer slet ikke fatter det
Lyt til artiklen
Henter...
Som forfatter har jeg brugt de sidste ti år af mit liv på at forholde mig til de eskalerende forskelle på rig og fattig, privilegeret og underdog, vandbærer og solodanser i det danske velfærdssamfund.
Det er blevet til en lille stak bøger, et teaterstykke, tekster til en dokumentar og nu til en ny roman om en socialdemokratisk borgmester fra Lolland, der kører et avisbud ned i en brandert og ser sit liv, og i takt med det, det samfund og det land han kender, forsvinde i alkoholens svigefulde tåger.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.