Kronik afThomas Køhler

Thomas Køhler er direktør i Akademisk Rejsebureau.

Nej, vi ’står ikke sammen’ i krisen. Regeringen har helt bevidst svigtet små erhvervsdrivende som mig, der risikerer at miste alt. Imens har man beskyttet sine egne kernevælgere.

Selvstændig: Coronastøtten kører direkte i lommerne på regeringens kernevælgere. Iværksættere som mig bliver snydt og svigtet

Lyt til artiklen

Kort før jul fik mit firma et tilsagn fra Omstillingspuljen på 250.000 kr. til udførelse af et projekt med varighed frem til 31. marts. Omstillingspuljen på i alt 100 millioner kroner blev i august aftalt af Folketingets partier som en håndsrækning til coronaramte virksomheder og udmeldt som en del af den hjælp, man fra politisk side ville yde sammen med de egentlige hjælpepakker, coronalånene hos Vækstfonden, projektmidlerne hos Innovationsfonden og de ekstra midler, der er tilført fondene under Nordisk Råd.

Jeg var skeptisk. Typisk ender det med, at man som rejsebureau aldrig kan få nogen af disse offentlige midler. Men det var da forsøget værd.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her