Med Corona-nedlukningen af Danmark henover julen i 2020 skal skolerne nu igen give hjemsendte elever nødundervisning. Kan lærerne trække på deres praksiserfaringer fra nedlukningen i foråret 2020?
Kan skoleforskning bidrage med vigtige indsigter? Hvordan hjælper vi bedst elever, forældre og lærere igennem en hverdag med et krydspres af forskelligartede behov og opgaver?
Spørgsmålene er mange, og svarene afhænger især af, hvordan skoler og kommuner rammesætter lærernes arbejde.
Det er vigtigt at bringe forskning i spil, men også samtidig at lytte til de mange lærere og skoleledere i orkanens øje. Lærerne er allerede gode til at dele tips og råd med hinanden, men vi har brug for mere dialog på tværs af praktikere, forskere, forældre og beslutningstagere.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage
Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.
Læs videre nuEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind her
Skriv kommentar