Endnu en mor med traumatisk fødsel på Rigshospitalet: Herfra bliver alt sløret, fragmenteret og uvirkeligt. Til det mareridt, som igen og igen er vendt tilbage
Caroline Richardt Beck er mor. Kronikken er en forkortet version af notat sendt til Rigshospitalet, Patienterstatningen og Patientklagenævnet.
Selv om bedøvelsen ikke virkede ordentligt, gik de i gang med et kejsersnit. Det blev et smertehelvede, som det har taget mig mange måneder og masser af terapi at komme gennem.
Endnu en mor med traumatisk fødsel på Rigshospitalet:Herfra bliver alt sløret, fragmenteret og uvirkeligt. Til det mareridt, som igen og igen er vendt tilbage
Lyt til artiklen
Henter...
Jeg fik et planlagt kejsersnit på Rigshospitalet for lidt over et år siden. Bedøvelsen virkede ikke, og de blev ved med at operere, selvom jeg klagede mig og vred mig i smerte.
Dén dag min søn blev født, flyttede der et mørke ind i mig. Efter et år med flashbacks, gråd og intens traumeterapi er mørket ikke længere afgrundsdybt. Nu forsøger jeg at lære mig selv og mit lidt mørkere sind at kende på ny.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.