0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Voldsramt kvinde: Meningen var, at jeg skulle bygges op. I stedet er jeg blevet nedbrudt endnu mere

Jeg var fanget i et voldeligt forhold i mange år. At blive mødt af systemet er hårdt og alt for krævende. Jeg bliver stresset af kravene fra det offentlige Danmark.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mette Dreyer/POLITIKEN
Foto: Mette Dreyer/POLITIKEN

Vold. Efter mange år i et voldeligt forhold kan det være stressende og alt for presset at komme i rehabilitering sådan som systemet er strikket sammen nu.

Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Kroniken
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Denne Kronik er en personlig beretning fra en kvinde, der har haft et forløb i en efterværnsgruppe hos Lev Uden Vold, hvor jeg er gruppeterapeut. Gruppen er for mennesker, der er blevet udsat for vold fra en nærtstående person, oftest fra en partner.

Kvinden vil gøre opmærksom på den retraumatisering, der alt for ofte sker, når man har været udsat for vold og møder det kommunale system. Her er hendes historie:

Jeg har været i et forhold, hvor min eksmand i over 20 år udøvede psykisk vold mod mig. Det eskalerede i perioder til også at være fysisk vold. Desværre brød jeg ud af forholdet alt for sent. Og til min store sorg har mine børn oplevet den giftige atmosfære, der var i vores hjem. De var teenagere/unge voksne, da jeg blev skilt fra deres far.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter