Mikkel Bruun Zangenberg: Jeg havde engang en pragtvilla på indre Frederiksberg. Men udsigten til naboens bare røv og svuppende baller tog glæden ved at sidde i haven
Mikkel Bruun Zangenberg er litteraturhistoriker og kritiker
Kronikøren opridser forskellen mellem ’min nabo’, ’min næste’ og ’min medborger’; konstaterer, at vi globalt er elendige naboer for hinanden og for planeten; og ender med at gribe i egen barm.
Mikkel Bruun Zangenberg: Jeg havde engang en pragtvilla på indre Frederiksberg. Men udsigten til naboens bare røv og svuppende baller tog glæden ved at sidde i haven
Lyt til artiklen
Henter...
Jeg havde engang en pragtvilla på Indre Frederiksberg. Grunden til, at jeg nu går Karen Blixen i bedene og jodlende fremkalder et ekko af første linje i ’Den afrikanske farm’, er, at selv i denne dejlige villa var der slanger i Paradiset.
I dette tilfælde en trættekær og vulgær advokat-nabo og en bande patetiske hipstere fra Vesterbro, der slog sig ned med deres monstrøst støjende vintage-motorcykler i nogle garager i gården bag ejendommen lige overfor.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.